Η δημιουργική απασχόληση στο σπίτι

paidika-athro-2

Παιδιά και γονείς

Εμείς οι ενήλικες αντιλαμβανόμαστε μέσα από την έννοια του παιχνιδιού κάτι σαν χόμπι ή απασχόληση. Η αλήθεια όμως είναι ότι το παιχνίδι,ιδιαίτερα για το μικρό παιδί της προσχολικής ηλικίας έχει την έννοια της εργασίας.

Μια εργασία που πρέπει να εκτελείται με αγάπη και κέφι .Ήδη από τη βρεφική ηλικία πρέπει το παιδί να μάθει να παίζει και μάλιστα σωστά.

Τι καλύτερο από το να παίξουμε κι εμείς με τα παιδιά μας! Δημιουργικό παιχνίδι, λοιπόν και δημιουργική απασχόληση!

Δημιουργική απασχόληση είναι η ψυχαγωγία σε συνδυασμό με την μάθηση & την γνώση που μπορούμε να δώσουμε στα παιδιά. Είναι το παιχνίδι και οι ενασχολήσεις που δίνουν τα κατάλληλα ερεθίσματα στα παιδιά, να διασκεδάζουν αλλά και να περνούν ευχάριστα κάποιες ανέμελες στιγμές μαζί με τους γονείς, μέσα κι έξω από το σπίτι.

Τι μπορούμε να κάνουμε με τα παιδιά μας;

  • ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Να παίξουμε με πάζλ, κάρτες ταύτισης (Π.χ. από τον εκδ. οίκο του Πατάκη ,ή του Παπαδόπουλου ή & του Σαββάλα),κάρτες συσχέτισης(Π.χ. του Δεσσύλα ή της REVENSBURGER, Clementoni), παιδαγωγικά παιχνίδια (για εκμάθηση εννοιών, τρόπων συμπεριφοράς, χρωμάτων, σχημάτων, αριθμών, γραμμάτων), πλαστελίνη, ζωγραφική (με διάφορα υλικά), χαρτοκολλητική,κ. ά.

  •  ΑΦΡΟΣ   ΞΥΡΙΣΜΑΤΟΣ

Παίζουμε με αφρό ξυρίσματος σε πλαστικό τραπέζι ή σουπλά, κάνοντας σκιτσάκια ή γράμματα & αριθμούς.

  •  ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ - ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗ

Να ασχοληθούμε μαζί με τα παιδιά στην κουζίνα του σπιτιού. Να μαγειρέψουμε ένα φαγητό για όλη την οικογένεια ή να φτιάξουμε ένα απλό γλύκισμα. Ζητάμε την συνδρομή των παιδιών, όπου μπορούν να συμβάλλουν στην ετοιμασία. Εξηγούμε στα παιδιά βήμα-βήμα την εξέλιξη της συνταγής μας. Ζητάμε στο τέλος, να μας επαναλάβουν τι κάναμε και με ποια σειρά. Αριθμητική επανάληψη των υλικών που χρησιμοποιήσαμε, κ.ά.

  • ΕΝΑΝ ΜΙΚΡΟ ΠΕΡΙΠΑΤΟ ΚΟΝΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ

Στην διαδρομή συζητάμε και προσπαθούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να εκφραστούν. Παρατηρούμε τι βλέπουμε γύρω-γύρω και «απολαμβάνουμε που και που και την σιωπή μας».

  • ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ & ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΔΩΜΑΤΙΟΥ
  • ΜΙΚΡΟΜΑΣΤΟΡΕΜΑΤΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
  • ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ (Παίζουν οι γονείς, παρακολουθούν τα παιδιά. Παίζουν τα παιδιά, παρακολουθούν οι γονείς)
  • ΑΚΡΟΑΣΗ ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ Ή ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ
  • ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΟ ΝΕΡΟ στο μπάνιο μας
  • ΒΙΒΛΙΑ

Με πολύ καθαρό κι απλό ύφος, περιεχόμενο και εικονογράφηση απλή και ξεκάθαρη. Βιβλία για ζώα, οικογενειακά θέματα και συναισθήματα πολύ γνωστά στα μικρά παιδιά. Βιβλία για τα μέσα μεταφοράς.

Βιβλία για τις 4 εποχές. Βιβλία για την γνώση του σώματος και για τα επαγγέλματα. Τα κλασσικά μας παραμύθια, οι μύθοι του Αίσωπου και η μυθολογία μας. Βιβλία για την εκμάθηση χρωμάτων.

Στα παιδιά, άνω των 4 ετών να χρησιμοποιήσουμε βιβλία για την εκμάθηση σχημάτων, αριθμών και γραμμάτων. Βιβλία επιστημονικού ενδιαφέροντος, εικαστικών έργων(ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ-ΓΛΥΠΤΙΚΗΣ) & Μυθολογίας για τα μεγαλύτερα παιδιά.

  • ΣΧΟΛΙΚΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ, ΜΟΛΥΒΙ, ΓΟΜΑ ΚΑΙ ΞΥΣΤΡΑ

Στα παιδιά, άνω των 4 ετών

  • ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΑΛΜΠΟΥΜ

Κοιτάζουμε μαζί με το παιδί παλιά & καινούργια φωτογραφικά άλμπουμ. Παρατηρούμε τις φωτογραφίες και τις σχολιάζουμε.

  • ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ VIDEO/DVD (Ντοκιμαντέρ, παιδική ταινία, παιδικό θέατρο κ.ά.)να ακολουθεί συζήτηση και αξιολόγηση. Συνήθως στο Σαββατοκύριακο.

Και χίλιες - δυο άλλες δραστηριότητες, δημιουργικές κι ευχάριστες που σας δίνουν την ευκαιρία να έχετε βλεμματική επαφή, να μιλάτε, να ακούτε προσεκτικά τα παιδιά σας και να αξιολογείτε μαζί τα όσα κάνετε!

 

Αντιγόνη Μπάτσικα

Σύμβουλος Παιδαγωγικού Έργου

Συνεργάτης της «ΜΑΡΓΑΡΙΤΑΣ»